HET WOORD VAN GOD

HET WOORD VAN GOD



Het woord van God wordt ook wel de belofte van God genoemd.


De beloften van God zijn voor alle mensen. Ze zijn niet voor dieren of geesten(engelen) of voor beelden.
God heeft een lichaam zoals wij een lichaam hebben. De almachtige God is levende God. Hij is geen geest of beeld. Hij heeft lichaam en geest. De Geest van God(Later nog meer over). Hij heeft ons geschapen naar zijn beeld.

Ieder mens moet leren reageren op de beloften des Heren(God). Wanneer iemand niet juist reageert op een belofte van God, heeft die belofte geen nut voor hem.
Een belofte is het woord van God die de mens aanspoort in actie te komen conform het woord. Blijft de actie uit, dan is die belofte nutteloos. Zolang de reactie uitblijft, duurt ook de nutteloosheid voort. Maar zo gauw iemand in actie komt, doet God zijn werk in de mens door dat woord. Het resultaat van die aanvaarde belofte (woord) wordt merkbaar, soms direct, soms na verloop van tijd.
God geeft garantie dat het woord zal doen waartoe Hij het woord gezonden heeft(gegeven heeft).


Hij zegt over zijn woord: "Ik waak over mijn woord om dat te doen(Jer.1:12)"
"Hemel en aarde zullen voorbijgaan, maar mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan", zei Jezus, de Zoon van God(Mat.24:25)............ *
Want zoals regen en sneeuw uit de hemel neerdalen en niet daarheen wederkeren, maar de aarde doorvochtigen en vruchtbaar maken, zaad doen uitspruiten en brood verschaffen aan de eters, zo zal mijn woord zijn, dat mijn mond uitgaat(Jes.55:10). Nou, dit biedt ons zekerheid, want God kan niet liegen,

Een mens die de belofte verstaat, zal amen zeggen(Dat betekent: "Ja, zo is het"), een mens die het niet verstaat, zal het negeren op in te gaan,
Zijn er mensen die de beloften zullen negeren? Studie van de o.a. volgende teksten laat dat raden.
In Joh.6:39 zegt Jezus: "Alles wat de Vader Mij geeft, Ik zal daarvan niets laten verloren gaan". Dus uitverkiezing vindt door de Vader plaats. Verder zegt Jezus in Joh.6:44-46: "Niemand kan tot Mij komen, tenzij de Vader hem trekke en Ik zal hem opwekken ten jongsten dage". En Jesaja profeteerde in Jes.54:13: " En al uw zonen zullen leerlingen des Heren zijn", hetgeen de Here Jezus alsvolgt herhaalde: "En zij zullen allen door de Vader geleerd zijn. Een ieder die het van de Vader gehoord en geleerd heeft, komt tot Mij". De Redder is de Vader, want Hij kiest het uit. Jezus is het Woord dat eeuwig leven geeft. Heilige Geest is de Persoon die opwekt, allen die eeuwig leven aanvaard hebben. Door genade zijt gij behouden door geloof(Ef.2:8). Genade=Jezus door geloof. U kunt ook zeggen: "Door Jezus wordt gij behouden". Gelukkig zijn zij die de beloften horen, geloven en toepassen in hun leven.
Alle mensen hebben gezondigd en derven daardoor het komende Vrederijk.
Doch door de genade wordt de werking van de zonde vernietigt en de deur naar het Vrederijk wordt geopend.
Er is dan geen veroordeling meer, maar je ontvangt vergeving en wordt een kind van de almachtige God.

Om een voorstelling te maken hetvolgende: Denk hoe in de geneeskunde bacteriën worden gedood met antibiotica en de persoon geneest. Zo verlost genade een persoon.

Een vraag aan jullie allemaal: Wat gaat gebeuren wanneer een persoon de genade van God weigert?

Emanuel








 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten